دوشنبه ۰۲ بهمن ۰۲

درباره دستگاه های فیزیوتراپی خانگی

درباره سئو و گوگل با هم بخوانیم

درباره دستگاه های فیزیوتراپی خانگی

۲ بازديد

دستگاه فیزیوتراپی خانگی و خرید آن در شرایط امروزه جامعه میتواند برای خیلی از خانواده ها چالش برنگیز باشد.رسیدگی به نیازهای افرادی که دچار معلولیت هستند از مواردی ست که خوشبختانه روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند و توجه و بودجه ای که توسط دولت های کشورهای پیشرفته به این موضوع اختصاص داده می شود نسبت به دهه های گذشته بیشتر شده است.

 

دستگاه فیزیوتراپی خانگی

 

تیم تحریریه آگهیزن ،با آرزوی بهبود و داشتن زندگی با کیفیت برای افرادی که دچار معلولیت هستند و صد البته خانواده های این عزیزان در این مقاله تلاش می کند تا با پرداختن به رشته ی فیزیوتراپی و دستگاه های مربوط به آن ، سهم کوچکی در این راه داشته باشد. آشنایی با این رشته و نحوه عملکرد درمان گران فعال در آن برای همه افراد به نظر ضروری می آید. شما قطعا در مواقع اورژانسی به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد.

 تلاش می کنیم تا با معرفی بهترین دستگاه های فیزیوتراپی خانگی و اهمیت استفاده از آن ها و بررسی بیشتر علم فیزیوتراپی برای آشنایی بیشتر شما عزیزان آگاهی در این زمینه را بالا برده و نگاه عمیق تری به آن داشته باشیم. رسیدگی به افرادی که به هر علتی دچار معلولیت هستند یکی از دشوارترین و پر چالش ترین نوع مراقبت از افراد است. کسانی که در خانواده ی درجه یک خود با این مسئله درگیر هستند به خوبی از کلیه جوانب آگاه هستند. رشته ی توانبخشی برای کمک به درمان و یا بهبود نسبی این مسئله به وجود آمد و با تاثیر عمیقی که در این مسئله ایجاد کرد و رضایت افراد از روند و عملکرد این رشته ، ضرورت پیشرفت بیشتر در این علم بر همه آشکار شد. پس از مدتی  رشته های بیشتر و تخصصی تر شکل گرفتند و همان طور که می دانید فیزیوتراپی یکی از این رشته ها می باشد.

 

 

فیزیوتراپی چیست؟

طبق تعریف آمده در ویکی پدیا ، فیزیوتراپی یا فیزیک درمانی را می توان این گونه تعریف کرد که شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی ، ماهیچه و اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روش‌ها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می‌شود. فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توان‌بخشی، بالا بردن سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد است.

با توجه به تعریف بالا پی می بریم که فیزیوتراپی می تواند طیف وسیعی از مشکلات افراد را برای درمان یا بهبود آن ها تحت پوشش خود قرار دهد.

مراجعه و نیاز به یک فیزیوتراپ می تواند به علل مختلف ایجاد شود. از بیماری هایی مانند آرتروز و سکته‌های مغزی ، کمردرد و شکستگی‌ها ، دررفتگی مفاصل ، اختلالاتی مانند دردهای عضلانی گرفته تا اختلالات بدو تولد مثل دررفتگی مفصل ران، صافی کف پا، پای پرانتزی، فلج اطفال و....

شاید دور از ذهن باشد اما بیماران تنفسی ، سرطان‌ها ، سوختگی‌ها و جراحی ‌های مختلف ، بیماری‌های دستگاه اعصاب محیطی و مرکزی ، بیماری‌های پوستی و سوختگی‌ها ، درد و کنترل درد و بیماری‌ها و اختلالات کفِ لگن در زنان و زایمان و بی‌اختیاری‌ها و.... همگی در دسته ی مراجعان به فیزیوتراپ ها قرار می گیرند. تیم ما از کلیه فیزیوتراپ های محترم درخواست می کند تا با ثبت آگهی رایگان در گوگل جهت دسترسی بهتر بیماران به شما گامی موثر بردارند. 

 

اما مسئله ای که در کنار درمان درمانگران بسیار اهمیت دارد تمرینات و حرکاتی ست که فیزیوتراپ از شما می خواهد به صورت مرتب و روتین در طی روز در خانه انجام دهید. که در مواردی نیاز به دستگاه ها و یا لوازم جانبی می باشد. همچنین بعضی از افراد دارای اختلالات و معلولیت های جسمی امکان مراجعه حضوری به کلینیک های توانبخشی را ندارند و این جاست که با پیدا کردن فیزیوتراپ هایی که با ثبت آگهی رایگان در گوگل  اعلام آمادگی برای ارائه خدمات درمانی در منزل کرده اند ، از درمان در منزل بهره مند می شوند.

بیشتر بخوانید : گذاشتن آگهی در گوگل با google ads

در چنین مواردی نیاز به استفاده از دستگاه های فیزیوتراپی خانگی است. با معرفی چند نمونه از این دستگاه ها شما را برای انتخاب بهترین برند و کارامد ترین دستگاه ها که متناسب با نیاز شما هستند ، آشنا می کنیم. اگر شما فروشنده ی این نوع دستگاه های فیزیوتراپی هستید ، از شما خواهش می کنیم تا با ثبت آگهی رایگان در گوگل به افراد کمک کنید تا راحت تر بتوانند شما را پیدا کنند و از خدمات شما بهره مند شوند.

 

انواع دستگاه های فیزیوتراپی خانگی

 

دستگاه فیزیوتراپی خانگی حرکتی :

دسته ی اولی که برای معرفی به شما در نظر گرفته ایم دستگاه های مربوط به اختلالات حرکتی می باشد که برای بیمارانی که در این زمینه در تلاش برای بهبود و یا سپری کردن دوران پس از حادثه هستند بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از وظایف این دسته از دستگاه های فیزیو تراپی خانگی می توان به تقویت عضلات تحلیل رفته ، حفظ تعادل و آزادی در حرکت و تحرک و حتی کمک به انجام کارهای روزمره اشاره کرد.

 بیشتر بخوانید : کاهش سفر شهری در آلودگی هوا با ثبت آگهی

اولتراسوند درمانی:

همان طور که از نام این دستگاه کاملا مشخص است نحوه عملکرد آن با استفاده از ارتعاشات و همچنین موج ها می باشد و متناسب با سطح های فرکانس های تولید شده و نواحی آسیب دیده برای بیماران مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید برای افزایش سرعت و کیفیت ترمیم عضلات و کاهش التهاب و درد از این دستگاه فیزیو تراپی خانگی بهره مند شوید.

 

دستگاه تحریک الکتریکی عضلانی:

 یکی از پرکاربرد ترین و پر طرفدارترین در بین بهترین دستگاه های فیزیوتراپی خانگی می توان به این دسته از دستگاه ها اشاره کرد. از موارد استفاده این دسته می توان به بیمارانی که دچار هر گونه معلولیت بعد از سانحه تصادف ، سکته مغزی و یا آسیب های نخاعی که در حرکت اندام ها اختلال جدی ایجاد می شود ، اشاره کرد. کاری که این دستگاه فیزیوتراپی انجام می دهد الکتروتراپی در عضلات آسیب دیده است. وقتی که آسیب به عضله به حدی شدید است که نمی توان از تمرینات ساده برای بهبود کمک گرفت دستگاه تحریک الکتریکی عصلانی به کمک بیماران می آید. دستگاه نام برده با موج های مختلف و انتقال دادن انرژی برای نواحی محتلف مورد استفاده قرار می گیرد. که این کار را برای بازیابی قدرت و بازسازی عضلات و فعال نگه داشتن آن ها انجام می دهد.

 

اگر شما فروشنده ی این دستگاه ها هستید می توانید به سادگی با استفاده از ثبت آگهی رایگان درباره کسب و کار خود  کمک بزرگی به بیمارانی که نیاز به گرفتن درمان در منزل خود دارند ، بکنید. استفاده از این دستگاه ها در خانه به صرفه جویی در هزینه های بیماران نیز کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : آموزش ثبت آگهی رایگان

 

ماساژ درمانی

یکی از روش های مورد استفاده توسط درمان گران رشته توان بخشی ماساژ درمانی می باشد که بسیار نیز توصیه می شود. اگر شما از افرادی هستید که دچار استرس های غیر قابل تحمل می شوید و یا دردهای مرتبط با آرتریت شما را آزار می دهد و آرامش را از شما گرفته است ، استفاده از ماساژور دستی برقی و توپ ماساژ از دسته ی بهترین دستگاه های فیزیوتراپی خانگی برای شما می باشد. شما می توانید برای کاهش تنش عضلانی خود، هورمون استرس و به علاوه برای بهبود و انعطاف پذیری مفاصل و آسیب بافت های نرم و گردش خون این نوع درمان را در خانه انجام دهید.  

دستگاه تنس

دستگاه تنس را می توان پرکاربرد ترین دستگاه های تخصصی فیزیوتراپی دانست . نحوه ی عملکرد و تاثیرگذاری عمیق این دستگاه آن را به یکی از محبوب ترین دستگاه ها در بین درمان گران و حتی بیماران تبدیل کرده است. تنس که با تحریک کردن الکتریکی عصب از راه پوست بیمار به آرام کردن درد با استفاده از جریان الکترکی کنترل شده کمک می کند دارای پدهایی به نام اکترود می باشد. این دستگاه قابلیت کار کردن با کیفیت توسط باطری را دارد.

عملکرد دستگاه بدین صورت است که با اتصال و قرار دادن پدها بر روی پوست بیمار در قسمت هایی که نیاز به تحریک عصب می باشد ، لرزش های الکتریکی بسیار ریزی به قسمت مورد نظر منتقل می کند. که طی یک سری روند در ادامه ی این لرزش ها باعث کاهش درد و ریلکس شدن عضلات بیمار می شود.

از دستگاه تنس که از بهترین دستگاه های فیزیوتراپی خانگی می باشد ، در مواردی برای خانم مورد استفاده قرار می گیرد که بسیار موثر است مانند کاهش درد قاعدگی و حتی درد هنگام زایمان.

 بیشتر بخوانید : چگونه به صورت رایگان در گوگل تبلیغ کنیم ؟

اکثر دستگاه های نام برده را می توان در ابعاد قابل حمل برای استفاده در منزل و یا حتی همراه بردن با خود در هنگام سفر به راحتی تهیه کرد.

ثبت آگهی رایگان در گوگل  این بستر را فراهم می کند تا انواع مختلف این دستگاه را بیابید و برای خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی بتوانید به سرعت اقدام کنید .

از بهترین مارک دستگاه فیزیوتراپی خانگی می توان به برند برجیس اشاره کرد که از جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا در محصولات خود بهره می برد.

 

با امید بهبودی هرچه سریع تر تمامی بیماران و تشکر ویژه از کادر درمانی توان بخشی که همیشه با صبر و حوصله ی فراوان به بیماران رسیدگی می کنند ، اگهیزن شرایط  را فراهم کرده است تا خدمتی هر چند کوچک کرده باشد.

همچنین امیدواریم که با سرعت گرفتن بیشتر پیشرفت تکنولوژی دستگاه های پیشرفته تر و بهتر در دسترس عموم قرار بگیرد تا همگی همیشه سلامت و شاد باشند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.